İmdat Çağrısı! Ey aşk yetiş!


Kadınsanız, yaşınızın 30’ a gelmesine ramak kalmışsa, başka bir şehirde ailenizden ayrı yaşıyorsanız  ve  klasik bir türk anneniz varsa şayet, her lafın sonunun hayırlı bir kısmete bağlanması kaçınılmaz sondur, şüphesiz ki!  (Şüphesiz ki mi, o ne la? Sanki bir hadisi açıklarmış gibi. Tövbe tövbe)

‘Allah tez zamanda hayırlı bir eş çıkarsın yavrum’ lu cümleleri duymakla geçer ömrünüzün geri kalan zamanları. Ve bir evlilik yapıncaya dek de bu cümlelerin türlü türlüsünü duymaya mahkumsunuzdur.

Telefon görüşmelerinden örnekler:

Anne:  Kızım bak yemeğine, beslenmene dikkat et. Kuru kuru şeylerle beslenme öyle.
Kız:     Tamam annişim merak etme.
Bugün çıkışta market alışverişi yapacağım zaten.
Anne:   Ah kızım!  Allah hayırlısıyla gönlüne göre birini çıkartsın karşına yavrum.
Kız:      Yahu kadın, bunu buraya nasıl bağladın şimdi? Der ve kahkahalar havda tabi kiJ
Anne:   A gızım işte yalnız çıkmazdın markete falan, yorulmazdın o çıkardı. Aman ne bileyim işte.. deli kız.


Anne: Kızım kaç saat oldu nerelerdesin, meraktan Nesrin’ i aradık, insan sınava gidiyorum, demez mi?
Kız: Unutmuşum annem.
Anne: Ah kızım Allah tez zamanda karşına bir eş versin.

Yahu ne alakası var şimdi?
Korkarım ki  yakında şuna dönecek halimiz,
“ günaydın anne, nasılsın, Allah tez zamanda…….”
Aminnnnn annem aminnn :)

Ey türk kızı, zamanında yanlış insanlarla vakit geçirdiysen ve yaşın 30' a merdiven dayadıysa,
El alemin kaygı düzeyini de düşünmelisin. Aa çok ayıp, lütfen ama…

Yazık değil mi onlara, nasıl hesaplar yapıyorlar, ‘çocuk doğuramazsın’ diye ne hikayeler anlatıyorlar.

“Şimdi anacım 30 da evlendin mesela, hadi ilk yıl evliliğe alışayım, azcık gezelim tozalım bir yıl bekleyelim desen yaş oldu 31. Hadi 31’ in son demlerinde tutturdun doğurdun çocuğu, ki oda bi şans. Eee bu çocuk tek mi olacak ayol, kardeş lazım. Aaaa yalnız bırakmaya hakkın yok! Sonra ikinciyi de doğurduydun diyinceye kadar  yaş oldu 35. Ee 35’ ten sonrası tehlike tabi, bak bunlarda iyi ihtimaller.”

Arkadaş, birazdan trigonometrik hesaplara geçilecek :)
Ve bu bilumum hikayeleri anlatmak için nasıl da mesai harcıyorlar.
Ay kıyamam ben onlara ya. Canlarım ya, yazıkkkk. 

Canımız ciğerimiz konu komşumuz, aile efradımız ve aynı işte çalışıp ta,  tek konuştuğumuz konu bu olan çok saygılı  iş arkadaşlarımız. (Daha doğrusu onların konuştuğu, sizin dinlemeye mahkum edildiğiniz)

Ama şımaracağım ya bu kadar sevmeyin beni,  ilgilenmeyin :)

E bi de level atlama durumu var tabi. Evlenirsen arkadaş, otomatikman level atlamış oluyorsun. Bi nevi statü meselesi. Yehhhuuuuu!!!

Aramıza hoş geldin partileri falan yapılıyor. Bak şimdi sen oyunun o kısmına da katılamıyorsun gördün mü? Çekiştiremiyorsun eşleri. Mesela sabah uyanamadıysan, işe geç kalktıysan falan, sana kikir kikir bel atı espirileri de yapılamıyor. Ay ne çok şey kaçırıyorsun :)



Bir de vurucu nokta var ki,
 “Ay anlamıyorum ki, senin gibi bi kızı nasıl boş bırakıyorlar.”
Otobüs müyüm la ben? Boş bırakmak da neyin nesi?
“Ay nasıl görmüyorlar senin gibi güzelliği, sen mi fark ettiremiyorsun acaba”
 Arkadaş övüyon mu, gömüyon mu belli değil :)
Fark ettirememek de neyin nesi, pazar tezgahına çıktım da haberim mi yok?
‘En iyi armut benim!! Bakın, dışı gergin kabuklu, içi sulu, tatlı mı tatlı…’
Tövbe yarabbim şirazeden çıkarırlar adamı.

Tamam beni beğendiğiniz, sevdiğiniz için söylüyorsunuz da

İşte,
kadın  güzel, adam güzel olsun neye yarar ki?


Ben aşık olmak istiyorum arkadaş!
Evet, hala aşkın var olduğuna da inanmak istiyorum.

Hayde sizi gidi konu komşu, akraba, eş dost, dayı, teyze, emmi!
siz hiç düşünmeyin beni, ben düşünmüyorum bu kadar.

Ey aşk, her neredeysen çabuk gel, kurtar beni bu ahaliden :)




25 yorum:

  1. ahahahaaa çok güldüm :)
    Hem karikatürlere, hemde anlatış tarzına :))
    Allah tez vakitte.... :)
    Hayırlısı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn:)) Beğenmene, eğlenmene sevindim;)

      Sil
  2. Çok hoştu yaaa:)))sonuna kadar yüzümde tebessümle okudum inan. Karikatürler de güzeldi. Yazdıkların gerçek. Beş dakika dahi izlemeye dayanamadığım izdivaç programlarının bu kadar tutulmasına ve bir değil, birkaç izdivaç programı olmasına bakılınca bu gerçek daha iyi anlaşılıyor. Ulan gelmiş 60'ına, 70'ine benim gibi buruş buruş nineler veya 80'e merdiven dayamış çişini tutamayan dedeler orada karı - koca arıyorlar! Allah Allah yani aklım almıyor. Hani evi, maaşı olmayan sırf maddi nedenlerle böyle bir şey isteyen bir komşumuz vardı Allah rahmet eylesin anlarım ama bunların çoğunun başını sokacak bir evi var, maaşı da var, e otur dizini seyret, keyfine bak ne evlenmesi? Ha elden ayaktan düşerim de bakacak biri olur diyorsa yahu iki pinpon kim kime bakacak? On yıl sonra ikisi de alzheimer olacak, birbirini tanımayacak:)))
    En iyisini yapıyorsun, aşık olmadan evlenme sakın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne güzel yüzünü güldürebildiğime sevindim. valla içimden geçenleri anlatmaya çalıştım:) Ben ve benim gibilerin psikolojisini. Artık günümüzde öyle bir hal aldı ki, izdivaç programlarına gençler bile deli gibi akın ediyor. Gençler diyorum bak dikkatini çekerim, 22-23-24 gibin yani:)
      şaka gibi geliyor. Hele geçenlerde biri demez mi yaşım geçiyor, sunucu soruyor kaç yaşındasın diye, 25 diyor. Allhım gel de öldürme :))
      Aşk yoksa evlilik de olmamalı bence. Ya da şöyle söyleyeyim ki, sadece toplum baskısından dolayı evlenilmemeli

      Sil
  3. Bu yazını okurken çok güldüm ne diyeyim Allah Kalbine göre versin arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen hep gül Gökhan' cım:) BU gidişle baya bi güleceksin yalnız haberin olsun, ben de hikaye çok çünkü:)
      inşallah, allah herkesin gönlüne göre versin ya da anne söylemiyle tez zamanda yarabbim :))

      Sil
  4. Anneler işi damada bağlama ustasıdır! Ve sırf 30+ olup da neden evlenmediğim sorulduğundan mütevellit "neden evlenmedim?" diye yazı dizim olduğu düşünülürse ben de en az senin kadar çekmişim bu işten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha doğrudur valla:) Seni çok iyi anlarım;)
      Allah çektirmesin diyelim o vakit:)

      Sil
  5. Aslında yaşın geldi de geçi...
    Şaka şaka :)
    İnşallah aşkı bulursun ve çok mutlu olursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ey aşk gelince kapıyı üç kere tıklattttt :))

      Sil
  6. Amin tez zamanda , bizleri de görür umarım ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn tigrisciğim:))
      'Bizi de allah yarattı' diye şarkı söyleyeceğim şimdi, muzipliğim üzerimde durduramıyorum:))

      Sil
  7. bahtın güzel olsun evladım :)) (blogger buluşması nasıl geçti? :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin evladım amin:))
      Gidemedim ki Dilek'im ya. Hesapta olmayan işler, güçler. Zaten sen de yoktun:(

      Sil
  8. zorla ilk gördüğün insana evlenme teklifi ettircekler :D bence aşk için beklemeye değer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırrrrrr, allah korusun:)
      Amanın kurtarın öyle bi yanlışlık yapmayayım a dostlar:)
      Bakalım aşk nerede ?

      Sil
  9. Ha erken ha geç ne fark eder, Allah hayırlısını versin. Erken evlenmenin de artı ve eksileri var, geç evlenmenin de... Çok takmamak lazım. Gönlünüze göre bir aşk diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum efenim, kıymetli yorumunuz için:)

      Sil
  10. Cok eglenceliydi yine, eline saglik:)

    Ahh ahh.. evlenene kadar evlenmek isterler, merak ederler. Ondan sonra da "aman nerden de evlendim". Uzaktan davulun sesi hos gelir misali:)

    (Aslinda cok mutlu olan biri icin biraz fazla karamsar bir aciklama mi oldu ne...ay benimki görmesin):))



    "Ask, kimileri icin beklemek, kimileri icin kacmaktir.

    Ama hayat bekleyeni de, kacani da birgün mutlaka bulur.
    Birgün mutlaka..."


    Umudunu yitirme derim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de gözlerine sağlık :)
      Umudumu yitirmek değil benim ki belki ama sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer misali bi şey belki de;) Ve günümüzde insanların tek derdi evlenmek haline gelince, aşk meşk umursanmayan bir duygu haline geldi, ona tepkim ve tabi ahaliye. KApanmayan çenelere:)
      Sana da bitmeyen goccaman mutluluklar diliyorum

      Sil
  11. aşık olmadan sakın evlenmeyin, o kadar diyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yapıyorum şimdilik, bakalım:)

      Sil
  12. Ahaha çok güldüm, bütün Türk kızlarının yaşadığı dramın bir özeti :=)
    Ben ikinci level a geçtim. 3 yıl önce evlendim, seneye 30 olacağım kısmetse. Klasik "ee 30 olcan artık çocuk yap geç kalmadan" sendromu çoktan başladı :) Sağolsun annem öyle şeyler asla demez, arkadaşlar konu komşuya dert oldu bizde :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Aman statü atlama olur mu, direkt statü kaybı bazı adamlar.. :D
    Avrupai bir insansan, burda evlilik yaşı 30'dan sonra başlıyor, 30'lu yaşlarda doğurulan çocukların 20'li yaşlarda doğurulanlardan daha yüksek IQsu oluyormuş, istatistiki bilgiler :D Ha evet ben de 31 yaşımda evlendim 34te doğurdum, iyi ki daha önce yapmamışım dedim hep ;) Keyfine bak!

    YanıtlaSil
  14. Hayırlısı olsun diyelim. Evlilikten de çok çekenler var.

    YanıtlaSil

Şişt pişt, orada olduğunu biliyorum!
Yorumların benim için çok önemli, öyle okuyup okuyup kaçmak yok;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı