Bi Tık Nedir


Son günlerde dillere pelesenk olmuş, kullanımı pek bi yaygınlaşmış kelime, işte karşınızda “tık”
“Bi tık”

Günde en az bir kere kullanmayanı dövüyorlarmış :) Para vermiyollaamış :)
Valla ben diyenlerin yalancısıyım, kardeş.

Tabloyu, bi tık kaydırsana
Yemeğe bi tık daha tuz koysak
Acısı bi tık fazla olmuş sanki
Bi tık daha yaklaş
Bi tık aşağıda kaldı
Bi tık indirsene

diye gidiyor...

Biraz, biraz daha, az biraz, azıcık, çok az gibi anlamlarına gelmekte olup,” tık” şeklinde söylemi pek bi rağbet görür olmuş durumda. Hani az değil de, tık deyince daha bi havalı oluyormuş gibin,
tıkı tık:)

Fazla kullanıldığında artık kusma isteği doğurup, “Hay ben senin tıkına …..” Dedirtmiyor da değil hani, dedirtiyor, ama bi tık :)



Yaklaşık 17-18 yaşlarında olduğunu düşündüğüm bir arkadaş grubu oturuyor yan masamda. Kız  anlatıyor bi solukta,

-Ya Cansu biz şimdi Muratla sevgili değiliz ama bana arkadaş ta değiliz dedi. Nasıl yani dedim? ‘Bizimkisi Arkadaşlıktan bi tık öte’. Dedi. Ne demek istedi şimdi anlamadım, kafam karıştı.

Doinggg, ıııuuu…
(Ve işte karşınızda çiçeği burnunda yeni  bi tık daha, hem bu sefer edepsiz olanından.)

Tabi karışır kafan. Seninki karışmasın da bizimkisi mi karışsın? Bi tık öte imiş. Sen bi tık öteye git yavrum diyecektin. Hatta bırak bi tıkı, bi kaç tık ötelesin mümkünse. Yok yok ya da en iyisi mi o, bi tıktırıp gitsin :) Ağzımı bozduruyosunuz bana :)  Alın küfür şeklini de ben uydurdum şimdi :)

Ah yavrucum şimdi ben sana o tıkın anlamını açıklardım da, burası hiç yeri değil;)

Milletçe her kelimenin b.kunu çıkarmasak olmaz idi.

Haydi o zaman herkese tıklı mıklı günleri geceler :))


7 yorum:

  1. Öğretmen hanım her yazınızı severek okuyoruz keşke bir tık daha sık yazsanız :)

    YanıtlaSil
  2. Bir tık daha güzel yazı olmuş :) Şaka bir yana her kelimeyi çürüyene kadar kullanıyoruz gerçekten he de saçma sapan yerlerde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Ve tık da onlardan biri oldu:) Kendisine hoş geldin diyorum buradan :))

      Sil
  3. Blogun tıklanma rekorları kırsın emi.. :):)

    YanıtlaSil
  4. Esin arabacigil15 Ağustos 2017 12:17

    Bakmak ve gormek arasindaki ince cizgi ...sen bakiyor ve dilimize dusuncelerimize tercuman oluyorsun canim

    YanıtlaSil

Şişt pişt, orada olduğunu biliyorum!
Yorumların benim için çok önemli, öyle okuyup okuyup kaçmak yok;)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı